Jdi na obsah Jdi na menu
 


Třídní akce

Příspěvky

2020_01_14_Zadání samostatných prací pro 2. pololetí

14. 1. 2020

V rámci individuálního rozvoje každého žáka jsou pro druhé pololetí školního roku zadána témata a 4 způsoby jejich zpracování. Každý žák si z těchto 4 způsobů vybere 3, na kterých průběžně pracuje. V rámci výuky a třídnických hodin bude probíhat modelování postupů a nastavování pravidel pro jednotlivé typy zpracování. Každý žák může také v případě potřeby konzultovat s učitelem. 

Své práce budou žáci následně prezentovat ostatním 

Informace o tématech a možných způsobech zpracování jsou umístěny v další části článku.

 

2020_01_06_Naše vánoční prázdniny

6. 1. 2020

Letošní vánoční prázdniny byly poměrně dlouhé (i když si řada z nás myslí, že by mohly být klidně i delší). Za těch 16 dní (i s víkendy) se dá stihnout a zažít spousta věcí. O tom jsme se bavili (kromě jiného) při první letošní třídnické hodině. Byla to hodina plná zážitků, inspirací a emocí. To nejpodstatnější z toho jsme přepsali do další části článku.

Jsou tam uvedeny odpovědi na 6 otázek:

- Jaký byl můj největší zážitek z vánočních prázdnin?

- Kdo mi udělal největší radost a čím?

- Komu jsem já udělal/a největší radost a čím?

- Která zajímavá místa jsem navštívil/a?

- Co jsem se dozvěděl/a, poznal/a, naučil/a nového?

- Na co se nejvíce těším v roce 2020? 

Všem spřízněným duším přejeme krásný rok 2020, plný bezpečí, pohody a nových zážitků,

 

2019_12_20_Třídní besídka

20. 12. 2019

Dlouho očekávaný den nastal - poslední školní den v roce 2019 a poměrně dlouhé vánoční prázdniny před námi. 

A jak jsme tento den prožili my?

 

2019_12_Zachraňujeme prales a pomáháme pomocí Skutečného dárku.

20. 12. 2019

Adventní jarmark pro naši třídu skončil poměrně velkým úspěchem. A kvůli tomu před námi vyvstala otázka - jak získané finanční prostředky využijeme? Jeden z prvních nápadů zněl: "Pojďme pomoci těm, kteří to potřebují." Probrali jsme různé možnosti - děti, senioři, zvířata, chudí lidé v rozvojových státech, ... Nakonec jsme se rozhodli podpořit záchranu indonéského pralesa a pomoci lidem v Africe s hygienou a s přístupem k pitné vodě - pro nás samozřejmosti, pro ně otázka života či smrti. 

Certifikáty a další informace zde

 

2019_12_11_Při třídnické hodině to drnčelo

11. 12. 2019

Co mají společného tato slova?

družina, drát, Odra, vydra, hadr, držgrešle, podržet, Drákula, mudrc, drozd, modrý, …

Asi jste poznali, že všechna obsahují na počátku, uvnitř slova či na konci za sebou hlásky DR (DR -, - DR -, - DR)

Při třídnické hodině nás čekala náročná aktivita. Ve dvojicích jsme měli za úkol během 2,5 minuty najít co nejvíce slov obsahujících písmena DR. Následně jsme seznamovali ostatní s tím, co jsme vymysleli.  A proč jsme to všechno dělali?

Těch důvodů je hodně:

  • abychom si potrénovali a možná i rozšířili slovní zásobu
  • abychom se učili pracovat systematicky
  • abychom trénovali vzájemnou komunikaci a následně naslouchání
  • a hlavně abychom si uvědomili, že každý člen týmu je důležitý – nám se to opravdu potvrdilo.

Každá dvojice objevila několik slov, která neměl nikdo jiný, a tím obohatila třídní slovní databázi. Žádný tým nemohl třídě jako celku konkurovat.

A tak to platí se vším. Každý člen třídy má nějaké schopnosti a dovednosti, kterými může obohatit celek, tedy třídu. Bez něj by třída nebyla tak úspěšná. Všichni se prostě navzájem potřebujeme. A je proto hodně hloupé na sebe navzájem útočit, ubližovat si, pomlouvat, nadávat, zesměšňovat.Snad se tím budeme řídit.

 

2019_12_08_Hmotnost školní tašky podruhé

11. 12. 2019

V týdne od 2. do 6. 12. 2019 jsme v rámci matematiky každý den vážili svoje školní tašky.

Položili jsme si tyto badatelské otázky:

  1. Je hmotnost tašek vždy v souladu s požadavky hygieniků a zdravotníků (max. 15% tělesné hmotnosti)? Pokud budou tašky těžší, o kolik kg (g) požadavek nejvíce překročí?
  2. Kolik bude vážit úplně nejlehčí taška a kolik úplně nejtěžší?
  3. V kterém dni v týdnu je taška nejtěžší a v kterém nejlehčí?
  4. Jaký je rozdíl v nejnižší a nejvyšší průměrné hmotnosti tašek u jednotlivých žáků?
 

2019_12_04_Olympiáda v anglickém jazyce

7. 12. 2019

 ANGLICKÁ OLYMPIÁDA

Olympiáda v anglickém jazyce začala v 14:15. Nejprve nás čekal takzvaný listening, to je poslech,  při kterém nám paní učitelka pustila mluvený text, a my jsme doplňovali odposlechnuté informace do protokolu.

Druhou částí bylo psaní testu, kde jsme doplňovali a přiřazovali obrázky k popisům.

Třetí část byl speakking. To nás paní učitelka zkoušela ústně - povídali jsme si o naší rodině, o tom, kde bydlíme a o našich prázdninách. Bylo to moc hezké a určitě půjdu i příští rok. 

                                    Tereza Loužecká 

 

2019_12_02_Přednáška o elektrických hudebních nástrojích

4. 12. 2019

V pondělí 2. 12. jsme se třetí vyučovací hodinu seznamovali v rámci výukového programu s elektrickými hudebními nástroji. Předvádět nám je přišel pan Hrabě, a naše pocity z tohoto setkání najdete v další části článku.

Fotografie z akce zde

 

2019_11_28_Adventní jarmark

29. 11. 2019

První adventní neděle pomalu klepe na dveře a tudíž jsme jeden školní den zasvětili Adventnímu jarmarku. Slovo jarmark pochází z němčiny (Jahr Mark) a znamená výroční trh - trh uskutečněný jednou ročně). A letos to připadlo na čtvrtek 28. 11. 2019. 

Již řadu dní předtím probíhaly třídní strategické porady a domluvy. Co budeme dělat, aby nás to bavilo, abychom to zvládli a aby to mělo úspěch? I naše třída se domlouvala a domluvila. A myslím si, že dobře. Všichni něco vymysleli, všichni se dle svých sil a schopností podíleli, všichni se snažili.

Dopoledne proběhla adventní dílna, odpoledne samotný trh pro rodiče a další hosty.

A jak to viděli samotní žáci? To najdete v dalším textu:

Fotografie zde

 

2019_11_25-27- Matematické bádání nad školními taškami

29. 11. 2019

Při matematice se zabýváme desetinnými čísly – učíme se je porovnávat, zaokrouhlovat, učíme se je sčítat, odčítat, násobit a dělit. A v neposlední řadě je pro nás důležité je umět používat v praxi. Také se v posledních týdnech seznamujeme s badatelskými postupy.

A proto jsme 2 hodiny matematiky věnovali bádání nad svými školními taškami a jejich hmotností.

Výchozí informací pro nás bylo doporučení odborníků ze Státního zdravotního ústavu, podle kterých by školní batoh i s pomůckami neměl vážit více než 15 % váhy dítěte, prázdný pak do 1 kg.