Jdi na obsah Jdi na menu
 


Třídní akce

Příspěvky

2022_01_11_QR kódová výzva

11. 1. 2022

V pondělí jsme od paní učitelky Maškové dostali další výzvu Na cestě do Pekingu. Protože už nám zbývá posledních pár dní do uzavření soutěže, mohla tato výzva zásadně změnit výsledky. Spočívala v tom, že na třech stanovištích v okolí Jílového byly ukryté čtyři QR kódy + tři docela lehké a jeden bonusový, jehož nalezení nebylo úplně jednoduché.  Všechny čtyři kódy jsme museli najít max. do 20ti minut. 

Za každý nalezený QR kód se získávaly body, vliv na výsledek měl i počet členů třídy, kteří se hledání zúčastnili a  také rychlost jejich nalezení. 

Hned poslední hodinu v pondělí (při suplování zeměpisu) jsme se vydali hledat na první stanoviště, k lavičce. Našli jsme tři kódy cca za 3 minuty a ten čtvrtý asi za 18 minut.  Jeden spolužák si do telefonu stáhnul aplikaci, aby QR kódy mohl naskenovat.

Další den v úterý, během dvouhodinového tělocviku, jsme šli na Pepř a našli zase všechny čtyři cca do 10ti minut.

Zbývalo nám hodně času, a tak jsme šli ještě k Boží skále. Cesta byla zajímavá, šli jsme přes bahno a museli jsme překonat i potok, ale nakonec jsme to zvládli. 

Tohle stanoviště nám šlo nejlépe a všechny čtyři QR kódy jsme našli asi do pěti minut. 

Vrátili jsme se do školy spokojení, že jsme všechno našli. Byla to zábava a doufáme, že vyhrajeme ! 

 

Tereza Loužecká 

 

Vánoční tanec

4. 1. 2022

Před Vánocemi jsme jako součást Cesty do Pekingu dostali bonusový úkol - natočit třídní vánoční video, kde budeme tancovat na vánoční písničku.

Museli jsme splnit požadované kroky na začátku a potom jsme si mohli choreografii udělat podle sebe. Mohli jsme si taky přines nějaké vánoční věci.

Za každého účastníka na videu se přičetlo 10 km navíc.

Choreografii si na starost vzali Emma a Richard, ale přispíval každý. Cvičili jsme mnohokrát a výsledný pokus nám natočila paní učitelka Doudová, které tímto děkujeme.

Tance se zúčastnili všichni lidé, kteří byli ten den ve třídě. Tancování byla zábava a myslím, že se nám to povedlo.

Terka Loužecká

odkaz na náš tanec

 

2021_11_16_Experiment v chemii

16. 11. 2021

Při chemii jsme zhruba před dvěma měsíci založili pokus na krystalizaci. Potřebovali jsme k tomu skleničku, nit, kamínek, vodu, sůl a špejli. Do sklenice jsme dali vodu a ve vodě jsme rozpustili co nejvíce soli, aby vznikl nasycený roztok.

Dále jsme si vzali nit, na jeden její konec přivázali kamínek a na druhý konec špejli. Nit s kamínkem jsme ponořili do vody a špejli položili na vrch sklenice aby byla nit napnutá. Práci jsme dělali ve skupinách a každá skupina si skleničku pojmenovala. Teď jsme čekali dva měsíce a celkem se nám to povedlo. 

Na naše výsledky se můžete podívat zde

Tereza Loužecká

 

2021_11_09_Vzdělávací program o flétnách

16. 11. 2021

Při hudební výchově k nám přišel pan Tomáš Svoboda, který si pro nás připravil si program o flétnách.  Postupně nám představoval nejrůznější typy fléten různého původu, stáří  i velikosti, flétny vyrobené z různých materiálů - flétny z kostí, ze dřeva, z kovu, …

Na flétny nám také hrál a ukazoval jejich odlišné zvuky. Naší třídě se nejvíce líbila flétna z kosti. 

Několik fotek z akce najdete zde

Terka Loužecká

 

2021_11_08_Spolupráce v chemii

12. 11. 2021

Při chemii jsme si vytvořili dvojice, každá dvojice dostala jedno téma. Hlavní témata se týkala vody a vzduchu, např NEDOSTATEK VODY VE SVĚTĚ, ZNEČIŠTĚNÍ VZDUCHU.

Každá dvojice měla k dispozici mobil a pomocí něj mohla vyhledávat vše o daném tématu, ale ve spojení s chemií. Cílem bylo vytvořit plakát o tom tématu , který bude jak vzhledově vypadat, tak i obsahem zajímat čtenáře.

Ve dvojicích nebo trojicích jsme se hlavně shodovali, neshody byly minimální. Na práci jsme měli dvě hodiny a další hodinu jsme naše práce prezentovali. 

Terka Loužecká

Fotodokumentace výstupů zde

 

2021_11_08_Pythagorova věta v praxi

12. 11. 2021

V matematice teď probíráme Pythagorovu větu a součástí tréninku jsme ve trojicích dostali úkoly nejen vypracovat na papír, ale vymodelovat pomocí všech možných pomůcek tak aby se nám to lépe představovalo a také to bylo pestřejší. Dostali jsme 6 úkolů + jeden bonusový. Na práci jsme měli dvě hodiny. Každá skupina si práci rozdělila tak, jak uznala za vhodné, nejčastěji se tým rozdělil na ty, co modelují a na ty, co počítají. Někdy byly úkoly náročnější a na vymodelování byly potřeba všichni členové skupiny. Simulovali jsme např. křižovatku a zkratku, zlomený strom, žebřík opřený o zeď, výšku stanu typu A, jaký nejdelší objekt se vejde do krabice, ... Také jsme měli pomocí provazu vytýčit co nejpřesněji pravý úhel (jako staří Egypťani).

Když jsme se rozhodli, že máme správný výsledek, tak to pan učitel přišel zkontrolovat a my jsme si napsali výsledek a přesnost našeho výpočtu.

Ve skupinách se nám hezky pracovalo. 

Terka Loužecká

 

Fotodokumentace zde

 

2021_10_14_Představujeme skupiny savců pomocí Padletu

26. 10. 2021

V rámci výuky přírodopisu trénujeme i řadu důležitých dovedností. Patří mezi ně například i schopnost vyhledávat klíčové informace, třídit je a prezentovat.  Naposledy jsme se tím zabývali při probírání jednotlivých skupin (podtříd, nadřádů, řádů a čeledí) savců.

Společně jsme se domluvili na kritériích, které je nutné splnit, abychom mohli považovat danou práci za úspěšnou. A pak jsme se s využitím internetu a různých encyklopedií vrhli do práce. Každý si vybral jednu skupinu savců a tu následně představil pomocí jednoho panelu na nástěnce v programu Padlet. 

Bylo znát, že tento způsob práce nevyužíváme poprvé, pokrok je dobře pozorovatelný. V dalších hodinách postupně vystupují třídní experti přes danou skupinu a prezentují nám to nejpodstatnější, ze své práce. Jejich výběr ještě porovnáváme s dalším zdrojem a hledáme odpovědi na otázky:

- V čem se oba zdroje shodují?

- Jsou mezi oběma zdroji nějaké rozpory?

- Chyběly našemu expertovi nějaké klíčové informace?

Dovednosti takto získané určitě využijeme při svém dalším studiu (a určitě víc, než samotné zoologické znalosti).

Ukázka prací zde

 

2021_10_Jdeme na olympiádu

26. 10. 2021

Jdeme na olympiádu.

 

I naše třída se připojila k dlouhodobé školní akci Cesta do Pekingu, jejímž cílem je nachodit během cest do školy a ze školy dohromady vzdálenost, kterou od sebe dělí naše město a Peking, kde se budou konat v únoru zimní olympijské hry.

 

Přemýšleli jsme o tom, co může každého jednotlivce motivovat k tomu, že se do akce aktivně zapojí a co mu naopak může v zapojení bránit.

A přišli jsme na toto:

 

Důvody pro aktivní zapojení se do akce:

  • Důvody osobní
    • udělám něco pro své zdraví
    • překonám svoji lenost  a budu z toho mít dobrý pocit
  • Důvody třídní
    • udělám něco pro třídu, přispěji k tomu, aby uspěla
  • Důvody komunitní
    • přispěji k tomu, že bude v okolí školy bezpečněji, protože dojde ke snížení počtu aut
    • v okolí bude kvůli nižšímu počtu aut také čistší vzduch a méně hluku
  • Důvody globální
    • přispěji ke snížení množství skleníkových plynů jako obrana před klimatickými změnami

 

Důvody pro to se aktivně nezapojovat:

  • nemám žádnou osobní motivaci, nechce se mi
  • nenapadá mě jiný způsob dopravy do školy než ten, který používám
  • je to časově náročné
  • raději chodím venku po návratu ze školy (bez těžké školní tašky)

 

 

V naší třídě se najdou oba typy žáků, někteří se nebojí jít pěšky i z okolních vesnic, jiní se dovezou autem až ke škole. Tak to prostě je.

 

Zatím je naše třída na 3. místě mezi všemi třídami druhého stupně.  Počítat se budou i kilometry nachozené během státního svátku a podzimních prázdnin, tak uvidíme, zda svoji pozici udržíme.

 

2021_10_07_Savci a skládankové učení

10. 10. 2021

V rámci přírodopisu jsme vyzkoušeli novou metodu práce, která se nazývá skládankové učení. Jedná se o výbornou metodu, která pomáhá rozvíjet odpovědnost za svou práci, schopnost spolupráce a komunikace a zároveň dovednost vyhledávat klíčové informace, předávat je ostatním a zpracovávat do zadaných výstupů.

 

 

2021_09_27_Svátek sv. Václava, Den pro Ekotým a pro Senát

9. 10. 2021

Protože 28. září je státní svátek, na počest svatému Václavovi, tak si naše škola, jako každý rok udělala projektový den, v rámci něhož běháme orientační běh po okolí Jílového.

Rozdělili jsme se  na týmy po třech lidech a běželi po trase dlouhé osm kilometrů. Na cestě bylo celkem 6 stanovišť, na kterých jsme plnili různé úkoly, např. skládání obrázku sv. Václava, … Za jejich splnění jsme dostali razítko.

Museli jsme se orientovat podle mapy. Když jsme doběhli do cíle zpátky ke škole, tak jsme měli za úkol z informací, které jsme se dozvěděli, vyluštit tajenku. Podle bodů a času se určilo pořadí.

Po návratu do školy jsme závod vyhodnocovali a také jsme si pustili cimrmanovský film Blaník.

Zástupci Senátu (Kuba N. a Tomáš P.) a Ekotýmu (Vojta, Maja a Emma) měli svůj vlastní program. Ekotým byl u Vesteckého rybníku, kde jeho členové hráli týmové hry, seznamovali se, rozdělovali si role a přemýšleli nad tím, co mohou udělat pro školu.

Senát byl v kulturním centru nad knihovnou a řešil tam problémy, např. školní jídelny apod. 

 

Program se všem líbil.

 

Terka Loužecká

Několik fotografií zde

 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

následující »