Jdi na obsah Jdi na menu
 


2020_01_14_Zadání samostatných prací pro 2. pololetí

14. 1. 2020

 

 

Samostatné práce pro žáky 6. C

2. pololetí šk. roku 2019-2020

 

V průběhu 2. pololetí zpracuje žák na zvolené téma z nabídky 3 samostatné práce

(ze 4 nabízených si vybere 3):

 

  1. lapbook
    • zvolené téma bude zpracováno přehledně, součástí bude aktivita pro čtenáře;
    • autor si dá záležet na grafickém ztvárnění,
    • autor uvede zdroje, z kterých čerpal

 

Zdroje informací:

https://www.pancelcino.cz/lapbook/

http://ucitelky.weebly.com/co-je-lapbook.html

https://www.youtube.com/watch?v=X4h8VKRjuSU

https://www.youtube.com/watch?v=uquNEP49uk4

 

  1. prezentaci v PowerPointu případně v jiném prostředí (např. Prezi, …)
    • prezentace bude obsahovat alespoň 8 slidů včetně obálky a zdrojů informací
    • prezentace bude mít logickou strukturu, grafickou úpravu, přiměřené množství textu (ne princip Ctrl C à Ctrl V)
    • součástí práce je prezentování výstupu ostatním

 

Zdroje informací:

https://www.youtube.com/watch?v=hxqpaJBq614 – jak správně zpracovat prezentaci

https://www.youtube.com/watch?v=MM8AP6nPWJk&vl=cs – jak správně udělat prezentaci

https://www.youtube.com/watch?v=CtIZzcYj4-c – jak správně vytvořit prezentaci

https://www.youtube.com/watch?v=buJHP01XOQM – PowerPoint pro začátečníky

https://www.youtube.com/watch?v=yLhUfmn4ELs – jak nemá vypadat prezentace, nejčastější chyby

https://www.youtube.com/watch?v=bhqZQiwhDHY&index=7&list=PLSv9v4wuOME_ExgLaT0nfarRpUFWoejp3 – jak správně prezentovat z projektoru

 

  1. badatelská aktivita (je možno ji zpracovávat samostatně, případně ve dvojicích či trojicích)
    • bude přehledně zpracována a bude obsahovat
      • volbu tématu
      • výzkumnou otázku (může jich být více)
      • hypotézy
      • popsaný a realizovaný postup na zjištění odpovědi a pravdivosti hypotéz
      • shrnutí a závěry

 

Zdroje informací:

http://badatele.cz/cz/jak-na-to

 

  1. hra nebo výuková pomůcka
    • bude použitelná při výuce daného tématu
    • může být desková, karetní, simulační, terénní, pohybová, …

 

Na každý typ výstupy si může (ale nemusí) zvolit jiné téma.

 

V průběhu roku si budeme představovat pravidla a postupy pro ztvárňování jednotlivých typů výstupů, budeme modelovat práci v jednotlivých fázích zpracování tématu.

 

Témata:

 
  • Houby
  • Lišejníky
  • Řasy
  • Prvoci
  • Žahavci
  • Ploštěnci
  • Hlísti
  • Kroužkovci
  • Měkkýši – plži
  • Měkkýši – mlži
  • Měkkýši – hlavonožci
  • Korýši
  • Pavoukovci – pavouci
  • Pavoukovci – roztoči
  • Stonožky a mnohonožky
  • Hmyz – brouci
  • Hmyz – motýli
  • Hmyz – blanokřídlí
  • Hmyz – dvoukřídlí
  • Hmyz – jepice, pošvatky, chrostíci
  • Hmyz – vážky
  • Hmyz – polokřídlí (ploštice a stejnokřídlí)
  • Hmyz – rovnokřídlí (kobylky, sarančata, cvrčkové)
  • Úhel
  • Trojúhelník
  • Osová souměrnost kolem nás
  • Krychle a kvádry (vlastnosti, využití v praxi,…)
  • Paměť
  • Metody efektivního učení
  • další – dle individuální domluvy