2020_03_19_Naše zkušenosti s výukou doma
Dá se říci, že je to velice různé, někdo je spokojen a vnímá výhody nového systému třeba v tom, že nemusí ráno brzy vstávat a práci si může rozvrhnout a zorganizovat podle svých potřeb.
Jiní vnímají různé typy problémů - někdo má problém s pochopením některé látky a některých úkolů (a vzpomíná na to, že ve škole to bylo jednodušší - učitel s vysvětlením byl poblíž), jiní mají technické problémy, jiným připadá, že jim současná výuka zabere více času než normálně.
Sepsané a roztříděné názory a zkušenosti:
KLADY
Mohu si organizovat čas:
- nejsem nucen vstávat brzy ráno, a když se třeba hůře vyspím tak si můžu dávat přestávky, počkat si až budu mít sílu něco efektivně dělat
- nemusím sedět v lavici a věci si dělám, kdy chci
- tato výuka se mi docela líbí, protože jsem doma
- přijde mi to lehčí, nemusím všechno stihnout za hodinu - docela si to doma užívám
Vzájemná pomoc:
- výhodou je, že si všichni navzájem pomáháme - když někdo něco nechápe, tak se ihned zeptá ostatních
Je to výzva, naučím se nové věci
- ze začátku jsem bojoval s posíláním, ale teď už jsem se to naučil
Ostatní
- je to zatím dobré, protože neprobíráme nové učivo, nové učivo by bylo těžší přes elektroniku pochopit
- online způsob výuky je pro mě dostatečně dobrý - vše zvládám
- zatím všechny úkoly zvládám - moc se mi do těch úkolů doma nechce, ale když si k tomu sednu tak mi to jde vlastně docela rychle - problémy zatím žádné nemám
Výhoda jen pro někoho
- když danou látku chápeme a jde nám to od ruky, ušetříme proti škole čas, protože úkolů není zas tak mnoho, horší je to pro ty, kteří látce nerozumí a nemá jim kdo poradit
ZÁPORY
Časová náročnost
- největší problém mi asi dělá čas, protože úlohy rychle přibývají
- povinnosti doma moc nestíhám, i když se učím každý den
- než udělám zápisy a úkoly, tak na učení mi čas už nezbývá
- učení doma je časově delší a přijde mi, že se učím celý den, abych splnil všechny úkoly, které učitelé po nás vyžadují
Plánování času
- těžké na tom je dobře si rozplánovat čas a stíhat to v nějakém rozumném
Problémy s porozuměním
- největší problémy mi dělá, když něčemu nerozumím a ani rodiče mi nedokáží poradit, protože tomu nerozumí také
- když něco nechápeme a ani rodiče, je těžší se na tom s učitelem domluvit
- někdy mi dělá problém něco pochopit
- radši bych byl ve škole, než dělal úkoly doma, protože ve škole se můžeme na různé věci zeptat
- nějakým úkolům nerozumím, takže bych se radši učila ve škole
- učení ve škole mi přijde lepší, když něčemu nerozumím, mohu se zeptat a hlavně vysvětlení od učitelů je lepší, než si sama vše vyhledávat
Technické problémy
- mám také technické problémy - opakovaně mi nejde odesílat přes Školu online - stále error, nemám stálý přístup k tiskárně
- občasné výpadky Školy online
- Škola online občas i nefunguje
- mám problémy s připojením, máme slabou wifinu
- kvůli sourozencům nemám přístup na počítač ve chvíli, kdybych potřebovala
Nevidím se s kamarády
- nevidím se s kamarádkami a nemůžu dělat spoustu věcí
- je určitě lepší vyučování ve škole, doma mě to moc nebaví a hlavně ani v téhle situaci nemůžu jít třeba za kamarádkou
- běžný způsob výuky mi více vyhovuje, protože tam mám kamarády a učitelé mi to umí lépe vysvětlit
Pro všechny z nás je to velká výzva. Snad najdeme mechanismy, které by nám pomohly vše zvládnout. Podstatný bude individuální přístup, povinné minimum oddělené od dobrovolné nadstavby, vstřícnost, trpělivost a empatie všech ke všem. Pak věřím, že se nám podaří krizi zvládnout a přečkat ve zdraví a i s nějakými novými znalostmi a zkušenostmi.